header
menubar home
Sidebar
"Chi lavora con le sue mani è un lavoratore. Chi lavora con le sue mani e con la sua testa è un artigiano. Chi lavora con le sue mani, la sua testa e il suo cuore è un artista."
(San Francesco d'Assisi)
"L'artista è un'eccezione: il suo ozio è un lavoro, e il suo lavoro un riposo. "
(Honorè de Balzac)
"Un intellettuale è un individuo che dice una cosa semplice in modo difficile; un artista è un individuo che dice una cosa difficile in modo semplice. "
(Charles Bukowski)
"La scienza non è che la spiegazione di un miracolo che non riusciamo mai a spiegare e l'arte è un'interpretazione di quel miracolo."
(Ray Bradbury)
"Bisogna sempre ricordare che il primo elemento dell'ambiente è la felicità umana"
(Josè Pepe Mujica)
"La tradizione è una bellezza da conservare, non un mazzo di catene per legarci."
(Ezra Pound)

Adriano Concas' laboratory in Villaputzu is a handcraft shop born with the intent to catching up, value and represent the traditional copper crafting and the construction of ancient household utensils: copper is the first metal used by human; for its characteristic pliability and, especially in the kitchen, with the pans, for its power to absorb heat and retransmit it uniformly to dishes. Its capability of diffusing a sense of warmth and tranquility in every environment is exposed is highlighted in the Arts and Crafts. Each stage of realisation is strictly handmade, without the help of industrial equipment. Each item is an unique piece and it is part of a limited production. We make customized designs outside the catalog.

image1

The laboratory achieve to transmit to young generations the knowledge and beauty of the craftsmanship.


footer